bonsai, blommor & bad.

Min bonsai mår verkligen inte bra av att stå i solen sådär,  otroligt varm sol rakt på hans tunna blad hela dagarna.
Jag måste vattna honom varannan dag.
Alla växter jag haft här inne hittils har dött efter 1-2 veckor för att jag aldrig orkar vattna dom.
Så att Bonsaien och orkideen fortfarande lever är otroligt, ännu mer otroligt är att orkideen blommor om.
Den har fått en lite söt ljus grön knopp mitt bland alla andra blommor.
Och inte en enda blomma har ramlat av sen jag tog hem den i december.

Jag är stolt, har haft lite ångest över att jag är totalt kass & lat vad det gäller krukväxter när man är florist,
Men det verkar som att turen vänder, liksom i mycket annat.
Fast jag tror det är lika bra att ställa ut Bonsaien i vardagsrummet, jag lämnar över honom i pappas våld.


Ansiktsmask & mysbad next, med härligheterna från Lush som jag fick av söt Zandra :)


jfdk





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0