Han kommer ju ifrån Uppsala!

Jag har alltid gillat att läsa, och har nästan alltid en bok pågång. Ibland två.
Hade en tid på hemmet då jag sträckläste en fantasy serie som jag lånade av hon med dom stora tuttarna.
Tror det var 14 böcker, á 200 sidor. Och jag slukade dom på nån månad.
Eftersom man som 14-15 åring var tvungen att gå upp på rummet och "göra natt" kl 23 på kvällarna efter att bara levt på nätterna så blev man rätt uttråkad.
Och när man läst ut alla böcker man har x 2 så går man till grannen.
Det var iaf på det sättet jag fick tag i dom här böckerna.
Jag var heeelt hooked. Låg hela nätterna och bara läste och läste.
Och när jag läser har jag nästan alltid musik i bakgrunden. Datan, radio, mp3..
Under tiden med dessa underbara böcker hade jag
Organism 12 - Petar på döda saker med pinnar albumet på i bakgrunden.
VARENDA natt i flera veckor.
Därför förknippar jag alltid han med en ganska instängd och jävligt snurrig period i mitt liv. 
Hans låtar och dom böckerna hör liksom ihop.
Och jag kommer alltid tillbaka till den perioden, den sängen i det rummet dom böckerna och hans musik.
Har inte det minsta minnen av vad dom hette, men skulle ge mycket för att få tag i dom igen.

Hursomhelst.
Organismen som han numera heter släppte ett nytt album nu i sommar.
Som jag äntligen fått upp ögonen. Och som numera går på ständig repeat.
Min tid i Hälsingland var inte alls bara guld & gröna skogar, men det här minnet är nog något av det bästa.
Tack Blå, Carro & Johan!


Kommentarer
Postat av: Sanne

Organism 12 är Daniels släkting=)

2009-09-02 @ 11:33:17
Postat av: Lowa

MEN VAAAAAAAA!! Fusk ;)

2009-09-03 @ 22:48:57
URL: http://lowaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0